Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e75t77r 93A34g82u18l63á20r 4417578970924

Autor není schopen se zamyslet nad připomínkami v diskuzi a jen obhajuje svůj neomylný názor. Jsem zvědavý, jak si představuje společné soužití s partnerem. A s dětmi také. Jestli bude takhle jednat s partnerem, tak to budou asi dlouhé a opuštěné večery a k rozmnožení asi vůbec nedojde.

0/0
6.5.2014 12:32
Foto

F34r15a79n39t94i38š93e40k 66K33š57í84r 2519916425

V podstatě jde stále o obhajobu základních etických principů, které se spontánně vytvářely v průběhu tisíciletého vývoje lidské společnosti a které souvisejí se přirozeným lidským právem.  Jmenovitě je to vlastnické právo k vašemu tělu a majetku a svoboda. 

Svoboda je mít možnost použít své znalosti pro své vlastní potřeby s výjimkou agrese.  Agrese je fyzický útok proti vašemu tělu nebo majetku a nebo vyhrožování tímto útokem.  Z přirozeného práva vyplývá, že každá agrese je špatná.  Tedy i zakazování činností, které neobsahují prvek agrese je samo o sobě agresí.

+1/0
6.5.2014 12:45

P68e89t84r 92A17g68u12l30á41r 4587758230304

Já jsem ale psal o něčem úplně jiném. Já jsem psal o budoucích problémech autorova života v partnerském svazku. Nebo spíše o jeho neschopnosti. Protože ten je především o empatii, kompromisech a toleranci. A toho mi připadá autor není zatím schopen. "Svoboda je jen slovo, kterému každý rozumí, ale nikdo ho nedokáže vysvětlit." Ilha das Flores (1990)

0/0
6.5.2014 14:15
Foto

F27r31a21n31t94i46š17e27k 28K39š65í33r 2649316305

Já jsem vám ale napsal definici svobody a zde na iDnes jsem ve svém blogu tuto definici popsal a obhajoval. 

O autora strach nemám.  Vykročil velmi správným směrem.

+1/0
6.5.2014 14:18

P52e30t19r 82A90g75u93l30á56r 4637898330314

Až uvidíte lézt po skládce svobodné děti, které hledají zbytky po prasatech aby se najedly, možná svoji definici přehodnotíte. A nebo spíše dojdete k poznání, že takové definice nemají smysl. Jediné co má smysl je rozvíjet společnost. Aby nikde na světě ta děcka po skládkách nemusela lézt. Je krásné být svobodný, ale "vocaď pocaď". A jak začne člověk dělat kompromisy, stejně už to svoboda není.

0/0
6.5.2014 15:25
Foto

F83r47a79n29t25i73š22e44k 22K36š88í15r 2849246495

Svobodný svět dává lidem víc možností, ale i nadějí, než systém založený na násilí, což je dnešní stav.

0/0
6.5.2014 16:41

P59e28t68r 51A47g81u77l21á49r 4927328530334

Mýlíte se. Ve svobodném světě bude vždy silnější požírat slabšího. Ať už se jedná o zvířata, bakterie nebo lidi.

0/0
8.5.2014 21:03
Foto

O10l64d66ř14i22c85h 42F80l58o46r18i89a19n 3847401937302

Vy nejste schopný se zamyslet nad mými odpověďmi a akorát osobně napadáte. Ve světě svobodné školy normálně fungují a produkují vzdělané a rozumné lidi. Jen vy si jejich absolventy představujete jako děti z romských slumů...

Vychovávejte si své děti jak chcete vy. A těm, kteří si to chtějí dělat zase po svém, v tom nebraňte.

+3/0
6.5.2014 15:48

P76e15t60r 53A70g37u93l47á85r 4487168360404

Vy neodpovídáte, jen uhýbáte. Já mimo toho, že se aktivně dlouhé roky účastním mimoškolního vzdělávání a mám tedy průběžně styk se studenty různých věkových skupin i zájmů, tak zároveň prožívám vzdělávání vlastních dětí. Zároveň dlouhodobě spolupracuji s vysokými školami na různých vývojových projektech.

Vy napadáte vzdělávací systém, který funguje jako dobře namazaný stroj, i navzdory politikům.

O problematice školství, jeho vnitřních problémech, ale také o vnějším tlaku a očekávání nic nevíte.

Pohrdáte prací lidí, jejich výsledky nemůžete v žádném případě hodnotit, protože jste nikdy jejich práci nezkusil.

Několikrát jsem se Vás ptal na nějaké statistiky. Jen pan Kšír psal o nějaké statistice, která je ovšem v knize, kterou psal někdo, kdo je ve střetu zájmu. Vy jste si evidentně někde něco přečetl, neznáte žádné podrobnější údaje a snažil jste se někoho zaujmout.

Žádné odpovědi, jen samé uhýbání. A nakonec, já nikomu v ničem nebráním. Já hájím to, co Vy pomlouváte, protože Vy jste si špatně vybral školu, Vás výklad nebavil a dle svých slov jste se musel všechno naučit sám. Tak prosím nepředstírejte, že Váš problém je problém všech. Není. Svět je takový jaký si ho uděláme. Vy místo toho, aby jste šel a někoho něco naučil radši jen pomlouváte.

0/0
8.5.2014 21:19

R35a92d30e88k 43O57v68e83č91e98k 9802681109800

Z diskuse je velice zajímavé, jak když někdo nechce nebo nedokáže argumentovat, tak řekne "Jste mladý, nemá cenu se s Vámi bavit."

Jinak osobně k tématu, myslím že by domácí vyučování byla dobrá věc. Pouze nesouhlasím s autorem, že by mělo jít o výuku pouze toho, co to dítě zajímá. Naopak by musel např. složit testy z předmětů co se normálně vyučují.

Výhoda domácího vzdělání by tedy byla v tom, že by se dítě mohlo mnoho věcí naučit rychleji. A kdyby to rodiče naučit nedokázali, tak by to bylo poznat na testech a dítko by bylo nuceno jít do školy.

0/0
5.5.2014 22:51

P60e60t37r 96A47g27u29l26á26r 4927788390364

Z diskuze je patrne, ze argumentovat nemuze autor sam. Na konkretni otazky neodpovida jen staci debatu jinym smerem. Zkuste to za nej: Mate deset tisic desetiletych deti, jejichz rodice se rozhodli, ze je nebudou posilat do skoly. Je to daleko, doma u telky je lip a urad posila penize stejne, tak co. Urady je samozrejme nepresvedci aby deti do skoly poslali. Bylo by to jejich pravo, sedet doma. Jak by jste po nekolika letech situaci resil Vy? Mimochodem nejsem odpurce domaciho vzdelavani. Ale rozhodne nesouhlasim s tim, ze skolstvi deti nici.

0/0
5.5.2014 23:20

R71a65d36e46k 36O54v28e21č24e69k 9302501819340

Jak je z mého příspěvku (doufám) patrné. Tak s autorem nesouhlasím, alespoň s tím, že by to mělo být volné vyučování toho co se dítěti nebo rodiči líbí.

A pokud by to bylo jak jsem popsal já, tak by prvním rokem bylo zjištěno, že tímto způsobem se dítko nic nenaučí a bylo by posláno do školních lavic. 

Tedy bylo by nebezpečí, že by dítě studovalo o rok déle. 

Nevím zda školství děti ničí. Osobně si nejsem vědom že bych byl nějak zničen školstvím. Takže sdílím asi podobný názor jako Vy. Přesto věřím, že pokud je dobrý rodič dokáže své dítě naučit mnohem víc než kdejaký učitel.

0/0
5.5.2014 23:28

P45e83t15r 78A83g70u56l42á86r 4577508680184

Ano, dobry rodic by nebyl problem.

0/0
5.5.2014 23:36
Foto

O21l19d75ř36i19c14h 31F96l27o64r61i54a24n 3817691457902

To, že by ty děti nechodily do školy, by nebylo nic špatného. Pokud by mi v raném dětství taková možnost byla dána, tak bych se rozvíjel ve věcech, které mě už tehdy zajímaly a které si doteď udržuji (ať už se jedná o hudbu, nebo o IT). A rozhodně by mi to pomohlo víc, než když jsem se musel nazpaměť učit tvrdost šutrů.

0/0
5.5.2014 23:54

R17a56d64e91k 82O41v20e23č93e68k 9782381789780

Popř. by to za Vás rozhodly rodiče. Což se mnohdy snaží i tak. Jenže kdyby nebylo nutné se vzdělat základně ve všech oblastech, tak by to bylo asi mnohem častější a jednoduší.

0/0
6.5.2014 0:04

P94e66t45r 16A11g48u43l20á45r 4607378270284

Vy porad mluvite jen o sobe a vubec nevidite o kousek dal. Ze spolecnost nejste jen Vy. Ale take sousede, ktere by jste si na navstevu domu nejspise nepozval.

0/0
6.5.2014 0:08
Foto

O53l34d69ř87i85c95h 94F49l93o14r25i37a76n 3647231247452

Ale i ti sousedé by měli mít právo rozhodnout se, jak budou vzdělávat svoje dítě. To dítě přece nepatří státu, aby to rozhodoval stát.

Vždyť i v zemích, kde existují svobodné školy a je tam legální i to domácí vzdělávání, chodí stejně většina dětí do klasických škol. Jde jen o to, aby rodiče měli tu možnost. Rozhodně si nemyslím, že by tu byly tak katastrofické scénáře, kterých se obáváte.

0/0
6.5.2014 0:30

P51e67t47r 85A65g87u78l74á67r 4967568950204

Vite, az budou vedle sebe stat dva kluci (damy prominou), kteri se budou uchazet o pracovni misto a jeden bude mit klasicke vzdelani a druhy "svobodnou skolu", bude jasne pro koho se vetsina zamestnavatelu rozhodne. Protoze prave to, na co Vy ukazujete jako na prokleti - ramce vzdelani - davaji zamestnavateli pred prijetim alespon urcitou predstavu o tom, co uchazec zna. Tim si ale u "svobodneho" byt jisty nemuze a nikdo nema cas davat nekolikasetstrankovy test, aby zjistil jestli ma uchazec alespon primerene znalosti. Pokud ovsem Vy, jako mozny politik, takove vzdelani neuprednostnite nejakou ferovou zakonnou upravou nebo dotaci.

0/0
6.5.2014 0:53

R13a64d65e22k 66O88v34e79č91e42k 9822381119610

Máte pravdu dítě nepatří státu. Jenže němělo by být majetkem ani rodičů.

A jelikož se dítě samo rozhodovat nedokáže (neboť nemá takový rozum). Tak za něj rozhodují v dnešní době stát a rodiče. 

Kdyby se ukázalo, že rodiče dokáží rozhodovat lépe než stát. Viz. příklad domácího vyučování co jsem popsal. Tak s tím nemám problém aby do toho stát nemluvil.

 Jenže co když bude mít dítě za rodiče zemědělce, kteří chtějí aby dítě pracovalo na poli? Nebo by pro ně vzdělání nebylo důležité? V tu chvíli by dítě nemělo šanci se vzdělávat a rozhodout se pro život, jaký chce vést.

0/0
6.5.2014 7:23
Foto

F29r77a34n83t30i95š10e19k 69K78š42í86r 2469896235

Rodiče se v souvislosti se svým dítětem umí rozhodnout vždy lépe než stát.

+1/−1
6.5.2014 9:20

A28l98e48x 53G83r11e60g71o64r 9964332882649

No kdyby nebylo Marie Terezie a jejího zákona o povinné základní škole, tak by děti dodnes byly jen vítanou levnou pracovní silou bez nároku na jakékoliv vzdělání, protože to jejich rodiče považovali vesměs za zbytečné a pro jejich děti nevhodné.

A nyní mudrujte.

+1/0
6.5.2014 9:39

R58a35d63e56k 64O35v58e95č43e23k 9362101199920

Když se rodič jak jsem napsal např. zemědělec co potřebuje každou ruku rozhodne že dítě nepotřebuje vzdělání, je to lepší rozhodnutí?

+1/0
6.5.2014 10:21

M94a85r79i79á52n 44B66é73r42e44š 1842262606684

Pán Kšír, Váš fanatický odpor ku štátu vás totálne zaslepuje. Myslíte si, že rodič vie skutočne najlepšie, čo dieťa potrebuje? Pri viac než 50 percentnej rozvodovosti v ČR? Pri prípadoch týrania, zneužívania, odkladania detí do detského domova, ubližovania deťom?

0/0
6.5.2014 10:52
Foto

F16r69a85n95t16i45š60e44k 24K85š31í20r 2409266845

Stejnou tyranii produkuje vůči dětem v dětských domovech i stát.  To není argument.   Nebo si opravdu myslíte, že o vašich dětech by měl rozhodovat neznámý úředník?   Nenávidím násilí na nenásilných jedincích proto nenávidím i instituce, které toto násilí produkují.

0/0
6.5.2014 12:20

R84a21d52e73k 17O65v85e83č27e80k 9542971839910

Vás bych chtěl poprosit o odpověď na mou předchozí otázku. V čem by bylo dobré pro dítě rozhodnutí rodiče, že dítě nepotřebuje vzdělání?

0/0
6.5.2014 12:28
Foto

F29r70a47n73t89i89š72e37k 40K92š73í42r 2599706925

Protože jde o jejich děti a ne o vaše.  Chápete?

0/0
6.5.2014 12:30

R57a41d13e49k 88O56v32e41č52e52k 9132301849670

Takže berete dítě jako majetek rodičů?

0/0
6.5.2014 12:33
Foto

F24r60a46n75t51i94š24e82k 46K50š36í21r 2579806595

Dítě není majetkem nikoho, ale rodiče vlastní práva k jeho výchově podle svého uvážení.

0/0
6.5.2014 12:34

R98a74d15e24k 89O68v49e51č58e94k 9442951389940

Ano není majetkem nikoho a proto by mělo mít možnost se rozhodnout samo. Bohužel v útlém věku není schopné se rozhodnout. V případě že by se nevzdělávalo by nemělo moc možností jak se rozhodnout ve chvíli, kdy je již na rozhodnutí dost rozumné. 

Proto aby se dítě mohlo samo a svobodně rozhodnout potřebuje vzdělání. A pokud mu ho seberete, tak ho připravíte o svobodnou volbu.

+1/0
6.5.2014 12:41
Foto

F30r86a68n87t68i25š42e37k 65K18š74í78r 2749946625

Jenže já pořád tvrdím, že výchova je věcí rodičů a nikoho jiného.  Je jen na rodičích a jejich preferencích, jaké vzdělání svému dítěti poskytnou.   Pokud mu neposkytnou žádné je to z hlediska morálky stejně správné, jako když mu poskytnou to nejlepší, jaké je v dané době dostupné.

0/0
6.5.2014 12:48

R22a77d97e51k 81O52v77e96č15e93k 9982741189870

No tak v tom je asi to na čem se neshodneme. Já tvrdím, že by se každý měl svobodně rozhodnout jak naloží z životem a vy tvrdíte, že to za člověka mohou rozhodnout rodiče.

0/0
6.5.2014 12:53
Foto

F80r17a98n84t86i25š62e66k 32K88š64í26r 2719186965

Přesně tak.  Do doby, než jste schopen se osamostatnit, musíte své rodiče poslouchat.

0/0
6.5.2014 12:54

R49a21d93e54k 88O46v27e45č53e56k 9522511889630

Osamostatnit se je člověk schopen tak typuju v 13 letech. A teď jak se asi bude rozhodovat nevzdělané 13-leté dítě? A to by muselo utéct od rodiny, takže by se pravděpodobně utábořilo někde pod mostem.

Takže Je pravděpodobnější, že by zůstalo u rodičů, kde by mělo alespoň co jíst a následně by převzalo jejich byznys, třeba pěstování brambor i kdyby to dělat nechtělo. Páč co jiného může dělat, když nic jiného neumí?

0/0
6.5.2014 13:00
Foto

F93r69a50n33t48i84š10e75k 92K86š78í98r 2549546195

Bývá to tak.  Většinou stejně nakonec tu práci a ten byznys, který dítě po svých rodičích převezme začne dělat po svém.  Na podnikání je zajímavé to, že jde o využití rozptýlených znalostí, které jsou z větší části implicitní a nesdělitelné.

0/0
6.5.2014 13:14

M85a64r79i69á10n 65B81é14r29e29š 1512632706544

Ale kdeže, to sa dá do veku okolo 12 rokov, potom je už dobré nechať dieťaťu priestor na to, aby si samo definovalo, čo a ako chce robiť. Inak vznikne obrovský odpor voči rodičovi, ktorý sa myslne nazýva pubertálny výstrelok. Čím viac pravidiel, tým väčší odpor. Apropos - rebélia vzniká ako odpor voči autoritám. primárnou autoritou sú vždy a zásadne biologický rodičia. Kto sa teda vymedzuje voči autoritám, vymedzuje sa vlastne voči svojim rodičom. Kto neuznáva vyššie autority, ten vlastne bojuje voči svojim rodičom. ;-)

0/0
6.5.2014 13:02
Foto

F38r44a72n72t13i38š29e24k 92K33š32í95r 2729286175

Jak to bude záleží na rodičích a nikdo by jim do jejich výchovy neměl zasahovat.  To, že se děti bouří je právě znakem toho, že se začínají připravovat se na svůj samostatný život podle vlastních pravidel.  Myslím si ale,  že dokud dítě rodič živí, mělo by ho dítě poslouchat.

0/0
6.5.2014 13:08

M74a88r90i71á36n 67B90é72r81e88š 1972212646304

Popisoval som to už vyššie a vy stále nechcete chápať - ak je rodič násilník, agresor alebo stačí len psychický tyran (nemusí ani fyzicky ubližovať), tak vtedy by mal zasiahnuť štát alebo nejaká inštitúcia. Nechať potom dieťa vychovávať a učiť takým rodičom je zásahom do detského fungovania a môže to zanechať na dieťati hlboké následky.

0/0
6.5.2014 13:23
Foto

F13r96a31n39t31i63š52e16k 35K50š26í88r 2719716565

Já s vámi souhlasím,  Nikdo nemá právo tyranizovat druhé lidi, i když se jedná o jeho vlastní děti.  Řešením ale stát není, protože stejně ničemu nezabrání a sílu kterou disponuje ve většině případů použije tam kde nemusí.  Svoboda má tu vlastnost, že dovede nalézt účinná a často nečekaná řešení.

0/0
6.5.2014 13:31
Foto

O46l14d91ř62i96c54h 40F59l90o43r85i47a70n 3907831147262

Možná jsem měl článek psát čistě o homeschoolingu a netahat tam svobodné vzdělávání, ale co už :-)

Jde mi třeba o jednu věc... Myslíte si, že skutečně dítě potřebuje do života vědět například to, jak se spočítá molární hmotnost? Nebo třeba tvrdost šutrů? To, co je skutečně nezbytné, se dítě v civilizovaném světě naučí samovolně. Protože prostě zjistí, že to potřebuje. Ať už se jedná o čtení, psaní nebo počítání.

Dřív možná škola byla dobrá. Ale teď je úplně jiná doba. Je doba, kdy máme o dost snadnější přístup k informacím. Nemusíme nosit vědomosti v hlavě - kdykoliv si je můžeme vyhledat. A skutečně nezbytných věcí se na základních školách učí naprosté minimum.

0/0
5.5.2014 23:43

R63a92d88e35k 10O65v51e64č64e68k 9622491559460

To bude asi kámen úrazu. Myslím že by dítě tyto věci mělo znát. Např. tvrdost šutrů je dobrá věc, neboť se na tom následně dozví proč má nějaký šutr větší tvrdost a proč jiný menší.

Já základní školu beru tak, že dítka získávají znalosti o světě. Tzv. zjistí jak se co počítá, naučí se že existuje mnoho prvků. Při tělocviku zjistí, že existují různé hry, naučí se správně dýchat při běhu atp.

To že jsou vědomosti které běžně nevyužíváme zbytečné, to si nemyslím. Naopak z lidí to nedělá tupce, neboť si dokáži v hlavě srovnat proč to tak vlastně je. 

Kdyby mě stačilo se naučit informace jen pro mojí práci. Tak třeba jako dělník u lopaty, moje potřeba by byla pouze čtení a psaná. A kdybych něco potřeboval tak si to přece najdu. Možná Vám tohle příjde správné. Mě ne.

Pohled na svět a na to čím se chci zabývat sem získal jen díky tomu, že mám určité vědomosti, které bych se pravděpodobně sám nenaučil a naučit nechtěl. Např. dějiny, zeměpis či jazyky.

+1/0
6.5.2014 0:00

P94e28t26r 44A83g15u57l67á75r 4727478390954

Je videt, ze vubec ziskane vedomosti nepotrebujete. Kazdy kdo pracuje v jakemkoliv oboru musi znat nazvoslovi, vztahy a pravdila tukajici se daneho oboru i celkovy nahled na problematiku. Mimojine proto, aby nevynalezal vynalezene. Jako treba to, ze se voda nelije do kyseliny. Vsechno souvisi se vsim. A pokud nevite ze vubec nejaka chemie existuje, nebudete vubec vedet ze mate neco jako kyselina hledat. Skoro mi to pripada, ze by jste z pomerne uspesne prumyslove zeme chtel vytvorit stat spokojenych zemedelcu.

+1/0
6.5.2014 0:02
Foto

O44l25d80ř25i51c45h 98F35l77o82r30i46a47n 3507971417852

Já se věnuji IT a názvosloví, vztahy i pravidla znám. Je mi úplně jedno, že nějaký apatit (který jsem snad v životě neviděl, nebo nevím, co to je) má o stupeň větší tvrdost než fluorid (vzpomínám si, jak jsem to musel jako nějaká ovce odvykládat před tabulí a od té doby jsem to nepoužil, ačkoliv si to záhadně pamatuju).

A na zásadní věci mimo obor, kterému se člověk věnuje, přijde člověk i bez základní školy, pokud jsou skutečně tak důležité.

0/0
6.5.2014 0:37

P76e19t45r 95A89g29u54l55á98r 4987688940274

Vam ty kaminky ale lezi v zaludku. Docela rad bych si precetl knihu o tom, jak skupina absolventu svobodnych skol vyvinula a postavila dopravni letadlo. A mohlo by se to jmenovat napriklad... Neschopnost (Rob Grant 2003)

0/0
6.5.2014 1:19
Foto

O25l87d69ř69i17c48h 83F53l21o13r55i21a27n 3447941977462

Kriste... Vždyť od toho, aby se člověk naučil vyvinout a postavit dopravní letadlo, jsou univerzity, ne základní a střední školy. Vy jste se snad na základce naučil stavět letadla? 8-o

0/0
6.5.2014 11:22

P64e58t36r 89A95g37u93l98á53r 4957358680514

Dosud jste mi neodpověděl, kolik procent "absolventů" Sudbury dostudovalo nějakou univerzitu a kde našli uplatnění v zaměstnání. A nepište mi, že se z nich stali lektoři Subury. Vycházím samozřejmě z toho, že by postoupili dále na univerzitu. A to Vám nevadí, že to už nebude svobodná univerzita? A to Vám nevadí, že aby se mohli zhostit takového úkolu, musí veškerá demokracie stranou a nastoupit pravidla, disciplína a občas i síla?

0/0
6.5.2014 11:46
Foto

O46l40d40ř60i67c42h 75F77l43o59r57i41a65n 3157881847722

Já k dispozici nemám konkrétní data, ale nepředpokládám, že by takových bylo procentuálně méně, než v případě absolventů klasických škol.

Systém univerzit já teď neřeším, hlavní pro mě je mateřské, základní a střední školství. Ale taky je už jiná situace než před lety - dříve byly ty univerzity skutečně potřeba, aby se lidi něco naučili (protože to bylo jinak dostupné velice obtížně). Nyní mají všechno k dispozici za pár sekund. Však i počet lidí ve vedení nejúspěšnějších firem, kteří nemají vysokoškolský titul, za poslední dobu stoupá. ;-)

0/0
6.5.2014 12:09

R83a59d57e62k 43O19v68e37č28e59k 9752701629520

Zjednodušeně: Vše je na internetu, proč to umět?

Základní školství je o tom, aby si dítě utvořilo představu o světě. Pochopí jak co funguje a mělo by pochopit jak vše se vším souvisí, že chemie je spojená s fyzikou, fyzika je součástí hudby, hudba se prolíná zeměpisem, zeměpis je tvořen historií, historie je částečně tvořena ekonomií, ekonomie je pevně spjata s matematikou, matematika je základem IT a IT by nebylo bez elektroniky a elektronika je odnož fyziky.

Pokud chápe základní vztahy, ví jak svět funguje a naučilo se mnoho užitečných i neužitečných věcí, tak se může podívat na svět a utvářet si souvislosti názory atp. A v tu chvíli už by mělo mít tolik rozumu, aby se samo rozhodovalo co chce nebo nechce dělat, neboť s tím co umí už by mělo umět zvážit následky.

A představa, že když mě zajímá jeden obor tak nemusím umět ani základny jiného je podle mého názoru mylná.

0/0
6.5.2014 12:23

P58e83t69r 66A25g79u65l76á61r 4327688310984

Lépe bych to nenapsal. Snad jen, že i elektronika a IT je propojena s designem a ten zase s architekturou. Ta zase s dějinami. Ty zase s právem a literaturou...

0/0
6.5.2014 12:27
Foto

F77r57a40n31t14i23š79e22k 74K21š87í13r 2309706335

Člověk musí umět to, co potřebuje. Nic víc.

0/0
6.5.2014 12:28

P48e81t98r 16A79g16u98l56á94r 4487738140164

Tak to by jsme neměli ještě ani žárovku. O dalších výsledcích bádání ani nemluvě.

0/0
6.5.2014 12:33



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.