Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e51t51r 53A74g66u56l11á50r 4677858100434

Autor není schopen se zamyslet nad připomínkami v diskuzi a jen obhajuje svůj neomylný názor. Jsem zvědavý, jak si představuje společné soužití s partnerem. A s dětmi také. Jestli bude takhle jednat s partnerem, tak to budou asi dlouhé a opuštěné večery a k rozmnožení asi vůbec nedojde.

0/0
6.5.2014 12:32
Foto

F68r40a73n51t84i71š75e16k 18K10š77í29r 2899946615

V podstatě jde stále o obhajobu základních etických principů, které se spontánně vytvářely v průběhu tisíciletého vývoje lidské společnosti a které souvisejí se přirozeným lidským právem.  Jmenovitě je to vlastnické právo k vašemu tělu a majetku a svoboda. 

Svoboda je mít možnost použít své znalosti pro své vlastní potřeby s výjimkou agrese.  Agrese je fyzický útok proti vašemu tělu nebo majetku a nebo vyhrožování tímto útokem.  Z přirozeného práva vyplývá, že každá agrese je špatná.  Tedy i zakazování činností, které neobsahují prvek agrese je samo o sobě agresí.

+1/0
6.5.2014 12:45

P15e13t87r 27A42g85u67l70á90r 4187418270604

Já jsem ale psal o něčem úplně jiném. Já jsem psal o budoucích problémech autorova života v partnerském svazku. Nebo spíše o jeho neschopnosti. Protože ten je především o empatii, kompromisech a toleranci. A toho mi připadá autor není zatím schopen. "Svoboda je jen slovo, kterému každý rozumí, ale nikdo ho nedokáže vysvětlit." Ilha das Flores (1990)

0/0
6.5.2014 14:15
Foto

F24r88a26n24t20i26š40e31k 76K57š85í54r 2289126865

Já jsem vám ale napsal definici svobody a zde na iDnes jsem ve svém blogu tuto definici popsal a obhajoval. 

O autora strach nemám.  Vykročil velmi správným směrem.

+1/0
6.5.2014 14:18

P43e50t75r 54A76g61u49l45á63r 4967818100824

Až uvidíte lézt po skládce svobodné děti, které hledají zbytky po prasatech aby se najedly, možná svoji definici přehodnotíte. A nebo spíše dojdete k poznání, že takové definice nemají smysl. Jediné co má smysl je rozvíjet společnost. Aby nikde na světě ta děcka po skládkách nemusela lézt. Je krásné být svobodný, ale "vocaď pocaď". A jak začne člověk dělat kompromisy, stejně už to svoboda není.

0/0
6.5.2014 15:25
Foto

F72r12a59n75t39i58š55e92k 20K61š14í78r 2779316825

Svobodný svět dává lidem víc možností, ale i nadějí, než systém založený na násilí, což je dnešní stav.

0/0
6.5.2014 16:41

P36e40t41r 86A66g64u83l57á66r 4657718830624

Mýlíte se. Ve svobodném světě bude vždy silnější požírat slabšího. Ať už se jedná o zvířata, bakterie nebo lidi.

0/0
8.5.2014 21:03
Foto

O49l79d60ř23i43c39h 48F13l54o35r77i88a53n 3417491407242

Vy nejste schopný se zamyslet nad mými odpověďmi a akorát osobně napadáte. Ve světě svobodné školy normálně fungují a produkují vzdělané a rozumné lidi. Jen vy si jejich absolventy představujete jako děti z romských slumů...

Vychovávejte si své děti jak chcete vy. A těm, kteří si to chtějí dělat zase po svém, v tom nebraňte.

+3/0
6.5.2014 15:48

P50e96t83r 27A61g36u65l50á23r 4257188280124

Vy neodpovídáte, jen uhýbáte. Já mimo toho, že se aktivně dlouhé roky účastním mimoškolního vzdělávání a mám tedy průběžně styk se studenty různých věkových skupin i zájmů, tak zároveň prožívám vzdělávání vlastních dětí. Zároveň dlouhodobě spolupracuji s vysokými školami na různých vývojových projektech.

Vy napadáte vzdělávací systém, který funguje jako dobře namazaný stroj, i navzdory politikům.

O problematice školství, jeho vnitřních problémech, ale také o vnějším tlaku a očekávání nic nevíte.

Pohrdáte prací lidí, jejich výsledky nemůžete v žádném případě hodnotit, protože jste nikdy jejich práci nezkusil.

Několikrát jsem se Vás ptal na nějaké statistiky. Jen pan Kšír psal o nějaké statistice, která je ovšem v knize, kterou psal někdo, kdo je ve střetu zájmu. Vy jste si evidentně někde něco přečetl, neznáte žádné podrobnější údaje a snažil jste se někoho zaujmout.

Žádné odpovědi, jen samé uhýbání. A nakonec, já nikomu v ničem nebráním. Já hájím to, co Vy pomlouváte, protože Vy jste si špatně vybral školu, Vás výklad nebavil a dle svých slov jste se musel všechno naučit sám. Tak prosím nepředstírejte, že Váš problém je problém všech. Není. Svět je takový jaký si ho uděláme. Vy místo toho, aby jste šel a někoho něco naučil radši jen pomlouváte.

0/0
8.5.2014 21:19

R19a73d85e70k 40O69v80e53č64e43k 9912441339850

Z diskuse je velice zajímavé, jak když někdo nechce nebo nedokáže argumentovat, tak řekne "Jste mladý, nemá cenu se s Vámi bavit."

Jinak osobně k tématu, myslím že by domácí vyučování byla dobrá věc. Pouze nesouhlasím s autorem, že by mělo jít o výuku pouze toho, co to dítě zajímá. Naopak by musel např. složit testy z předmětů co se normálně vyučují.

Výhoda domácího vzdělání by tedy byla v tom, že by se dítě mohlo mnoho věcí naučit rychleji. A kdyby to rodiče naučit nedokázali, tak by to bylo poznat na testech a dítko by bylo nuceno jít do školy.

0/0
5.5.2014 22:51

P15e18t76r 20A52g17u35l51á30r 4857778320284

Z diskuze je patrne, ze argumentovat nemuze autor sam. Na konkretni otazky neodpovida jen staci debatu jinym smerem. Zkuste to za nej: Mate deset tisic desetiletych deti, jejichz rodice se rozhodli, ze je nebudou posilat do skoly. Je to daleko, doma u telky je lip a urad posila penize stejne, tak co. Urady je samozrejme nepresvedci aby deti do skoly poslali. Bylo by to jejich pravo, sedet doma. Jak by jste po nekolika letech situaci resil Vy? Mimochodem nejsem odpurce domaciho vzdelavani. Ale rozhodne nesouhlasim s tim, ze skolstvi deti nici.

0/0
5.5.2014 23:20

R33a56d92e26k 32O94v36e33č68e25k 9672691199700

Jak je z mého příspěvku (doufám) patrné. Tak s autorem nesouhlasím, alespoň s tím, že by to mělo být volné vyučování toho co se dítěti nebo rodiči líbí.

A pokud by to bylo jak jsem popsal já, tak by prvním rokem bylo zjištěno, že tímto způsobem se dítko nic nenaučí a bylo by posláno do školních lavic. 

Tedy bylo by nebezpečí, že by dítě studovalo o rok déle. 

Nevím zda školství děti ničí. Osobně si nejsem vědom že bych byl nějak zničen školstvím. Takže sdílím asi podobný názor jako Vy. Přesto věřím, že pokud je dobrý rodič dokáže své dítě naučit mnohem víc než kdejaký učitel.

0/0
5.5.2014 23:28

P42e96t42r 49A35g27u13l79á44r 4147478960744

Ano, dobry rodic by nebyl problem.

0/0
5.5.2014 23:36
Foto

O93l82d31ř64i84c61h 47F62l29o17r50i74a21n 3387581817492

To, že by ty děti nechodily do školy, by nebylo nic špatného. Pokud by mi v raném dětství taková možnost byla dána, tak bych se rozvíjel ve věcech, které mě už tehdy zajímaly a které si doteď udržuji (ať už se jedná o hudbu, nebo o IT). A rozhodně by mi to pomohlo víc, než když jsem se musel nazpaměť učit tvrdost šutrů.

0/0
5.5.2014 23:54

R61a52d81e97k 64O19v33e53č38e95k 9112291769570

Popř. by to za Vás rozhodly rodiče. Což se mnohdy snaží i tak. Jenže kdyby nebylo nutné se vzdělat základně ve všech oblastech, tak by to bylo asi mnohem častější a jednoduší.

0/0
6.5.2014 0:04

P22e83t96r 60A38g84u92l12á83r 4567328780764

Vy porad mluvite jen o sobe a vubec nevidite o kousek dal. Ze spolecnost nejste jen Vy. Ale take sousede, ktere by jste si na navstevu domu nejspise nepozval.

0/0
6.5.2014 0:08
Foto

O34l97d59ř15i74c30h 62F63l85o54r91i95a28n 3227411417322

Ale i ti sousedé by měli mít právo rozhodnout se, jak budou vzdělávat svoje dítě. To dítě přece nepatří státu, aby to rozhodoval stát.

Vždyť i v zemích, kde existují svobodné školy a je tam legální i to domácí vzdělávání, chodí stejně většina dětí do klasických škol. Jde jen o to, aby rodiče měli tu možnost. Rozhodně si nemyslím, že by tu byly tak katastrofické scénáře, kterých se obáváte.

0/0
6.5.2014 0:30

P50e61t98r 40A91g62u37l41á97r 4527648680504

Vite, az budou vedle sebe stat dva kluci (damy prominou), kteri se budou uchazet o pracovni misto a jeden bude mit klasicke vzdelani a druhy "svobodnou skolu", bude jasne pro koho se vetsina zamestnavatelu rozhodne. Protoze prave to, na co Vy ukazujete jako na prokleti - ramce vzdelani - davaji zamestnavateli pred prijetim alespon urcitou predstavu o tom, co uchazec zna. Tim si ale u "svobodneho" byt jisty nemuze a nikdo nema cas davat nekolikasetstrankovy test, aby zjistil jestli ma uchazec alespon primerene znalosti. Pokud ovsem Vy, jako mozny politik, takove vzdelani neuprednostnite nejakou ferovou zakonnou upravou nebo dotaci.

0/0
6.5.2014 0:53

R97a51d41e39k 55O28v39e46č94e54k 9552941579970

Máte pravdu dítě nepatří státu. Jenže němělo by být majetkem ani rodičů.

A jelikož se dítě samo rozhodovat nedokáže (neboť nemá takový rozum). Tak za něj rozhodují v dnešní době stát a rodiče. 

Kdyby se ukázalo, že rodiče dokáží rozhodovat lépe než stát. Viz. příklad domácího vyučování co jsem popsal. Tak s tím nemám problém aby do toho stát nemluvil.

 Jenže co když bude mít dítě za rodiče zemědělce, kteří chtějí aby dítě pracovalo na poli? Nebo by pro ně vzdělání nebylo důležité? V tu chvíli by dítě nemělo šanci se vzdělávat a rozhodout se pro život, jaký chce vést.

0/0
6.5.2014 7:23
Foto

F52r67a42n66t79i69š51e33k 81K27š76í92r 2159956775

Rodiče se v souvislosti se svým dítětem umí rozhodnout vždy lépe než stát.

+1/−1
6.5.2014 9:20

A42l32e19x 97G26r13e93g54o85r 9824842222919

No kdyby nebylo Marie Terezie a jejího zákona o povinné základní škole, tak by děti dodnes byly jen vítanou levnou pracovní silou bez nároku na jakékoliv vzdělání, protože to jejich rodiče považovali vesměs za zbytečné a pro jejich děti nevhodné.

A nyní mudrujte.

+1/0
6.5.2014 9:39

R14a65d53e83k 96O15v38e88č39e20k 9972871799550

Když se rodič jak jsem napsal např. zemědělec co potřebuje každou ruku rozhodne že dítě nepotřebuje vzdělání, je to lepší rozhodnutí?

+1/0
6.5.2014 10:21

M27a59r21i77á35n 33B49é27r21e32š 1842582816484

Pán Kšír, Váš fanatický odpor ku štátu vás totálne zaslepuje. Myslíte si, že rodič vie skutočne najlepšie, čo dieťa potrebuje? Pri viac než 50 percentnej rozvodovosti v ČR? Pri prípadoch týrania, zneužívania, odkladania detí do detského domova, ubližovania deťom?

0/0
6.5.2014 10:52
Foto

F73r86a79n96t83i39š40e77k 60K33š18í18r 2909486535

Stejnou tyranii produkuje vůči dětem v dětských domovech i stát.  To není argument.   Nebo si opravdu myslíte, že o vašich dětech by měl rozhodovat neznámý úředník?   Nenávidím násilí na nenásilných jedincích proto nenávidím i instituce, které toto násilí produkují.

0/0
6.5.2014 12:20

R92a97d10e37k 33O48v36e36č70e17k 9862671639480

Vás bych chtěl poprosit o odpověď na mou předchozí otázku. V čem by bylo dobré pro dítě rozhodnutí rodiče, že dítě nepotřebuje vzdělání?

0/0
6.5.2014 12:28
Foto

F41r60a21n55t56i49š65e32k 27K90š94í26r 2859806595

Protože jde o jejich děti a ne o vaše.  Chápete?

0/0
6.5.2014 12:30

R54a26d25e57k 77O67v39e85č58e53k 9252351609530

Takže berete dítě jako majetek rodičů?

0/0
6.5.2014 12:33
Foto

F35r76a51n71t23i22š90e57k 95K45š91í14r 2379756825

Dítě není majetkem nikoho, ale rodiče vlastní práva k jeho výchově podle svého uvážení.

0/0
6.5.2014 12:34

R45a37d31e49k 54O20v61e70č52e15k 9702731319350

Ano není majetkem nikoho a proto by mělo mít možnost se rozhodnout samo. Bohužel v útlém věku není schopné se rozhodnout. V případě že by se nevzdělávalo by nemělo moc možností jak se rozhodnout ve chvíli, kdy je již na rozhodnutí dost rozumné. 

Proto aby se dítě mohlo samo a svobodně rozhodnout potřebuje vzdělání. A pokud mu ho seberete, tak ho připravíte o svobodnou volbu.

+1/0
6.5.2014 12:41
Foto

F96r12a34n39t71i72š65e28k 73K24š66í47r 2639686295

Jenže já pořád tvrdím, že výchova je věcí rodičů a nikoho jiného.  Je jen na rodičích a jejich preferencích, jaké vzdělání svému dítěti poskytnou.   Pokud mu neposkytnou žádné je to z hlediska morálky stejně správné, jako když mu poskytnou to nejlepší, jaké je v dané době dostupné.

0/0
6.5.2014 12:48

R22a84d62e12k 20O74v17e87č13e20k 9982241249800

No tak v tom je asi to na čem se neshodneme. Já tvrdím, že by se každý měl svobodně rozhodnout jak naloží z životem a vy tvrdíte, že to za člověka mohou rozhodnout rodiče.

0/0
6.5.2014 12:53
Foto

F29r18a50n26t35i70š48e89k 78K96š13í19r 2799186575

Přesně tak.  Do doby, než jste schopen se osamostatnit, musíte své rodiče poslouchat.

0/0
6.5.2014 12:54

R35a86d71e97k 12O33v92e84č20e28k 9242311939460

Osamostatnit se je člověk schopen tak typuju v 13 letech. A teď jak se asi bude rozhodovat nevzdělané 13-leté dítě? A to by muselo utéct od rodiny, takže by se pravděpodobně utábořilo někde pod mostem.

Takže Je pravděpodobnější, že by zůstalo u rodičů, kde by mělo alespoň co jíst a následně by převzalo jejich byznys, třeba pěstování brambor i kdyby to dělat nechtělo. Páč co jiného může dělat, když nic jiného neumí?

0/0
6.5.2014 13:00
Foto

F36r60a72n50t13i92š93e58k 96K46š42í57r 2739946835

Bývá to tak.  Většinou stejně nakonec tu práci a ten byznys, který dítě po svých rodičích převezme začne dělat po svém.  Na podnikání je zajímavé to, že jde o využití rozptýlených znalostí, které jsou z větší části implicitní a nesdělitelné.

0/0
6.5.2014 13:14

M15a16r64i37á78n 54B83é22r51e26š 1772952256644

Ale kdeže, to sa dá do veku okolo 12 rokov, potom je už dobré nechať dieťaťu priestor na to, aby si samo definovalo, čo a ako chce robiť. Inak vznikne obrovský odpor voči rodičovi, ktorý sa myslne nazýva pubertálny výstrelok. Čím viac pravidiel, tým väčší odpor. Apropos - rebélia vzniká ako odpor voči autoritám. primárnou autoritou sú vždy a zásadne biologický rodičia. Kto sa teda vymedzuje voči autoritám, vymedzuje sa vlastne voči svojim rodičom. Kto neuznáva vyššie autority, ten vlastne bojuje voči svojim rodičom. ;-)

0/0
6.5.2014 13:02
Foto

F15r17a55n26t94i42š69e51k 46K39š15í63r 2409376745

Jak to bude záleží na rodičích a nikdo by jim do jejich výchovy neměl zasahovat.  To, že se děti bouří je právě znakem toho, že se začínají připravovat se na svůj samostatný život podle vlastních pravidel.  Myslím si ale,  že dokud dítě rodič živí, mělo by ho dítě poslouchat.

0/0
6.5.2014 13:08

M60a68r74i28á89n 36B23é17r65e66š 1672802756604

Popisoval som to už vyššie a vy stále nechcete chápať - ak je rodič násilník, agresor alebo stačí len psychický tyran (nemusí ani fyzicky ubližovať), tak vtedy by mal zasiahnuť štát alebo nejaká inštitúcia. Nechať potom dieťa vychovávať a učiť takým rodičom je zásahom do detského fungovania a môže to zanechať na dieťati hlboké následky.

0/0
6.5.2014 13:23
Foto

F97r85a24n97t43i41š41e35k 12K56š10í51r 2449636285

Já s vámi souhlasím,  Nikdo nemá právo tyranizovat druhé lidi, i když se jedná o jeho vlastní děti.  Řešením ale stát není, protože stejně ničemu nezabrání a sílu kterou disponuje ve většině případů použije tam kde nemusí.  Svoboda má tu vlastnost, že dovede nalézt účinná a často nečekaná řešení.

0/0
6.5.2014 13:31
Foto

O96l72d90ř53i83c76h 64F18l31o95r74i77a93n 3477601377732

Možná jsem měl článek psát čistě o homeschoolingu a netahat tam svobodné vzdělávání, ale co už :-)

Jde mi třeba o jednu věc... Myslíte si, že skutečně dítě potřebuje do života vědět například to, jak se spočítá molární hmotnost? Nebo třeba tvrdost šutrů? To, co je skutečně nezbytné, se dítě v civilizovaném světě naučí samovolně. Protože prostě zjistí, že to potřebuje. Ať už se jedná o čtení, psaní nebo počítání.

Dřív možná škola byla dobrá. Ale teď je úplně jiná doba. Je doba, kdy máme o dost snadnější přístup k informacím. Nemusíme nosit vědomosti v hlavě - kdykoliv si je můžeme vyhledat. A skutečně nezbytných věcí se na základních školách učí naprosté minimum.

0/0
5.5.2014 23:43

R87a75d84e40k 28O49v42e93č42e29k 9432711719890

To bude asi kámen úrazu. Myslím že by dítě tyto věci mělo znát. Např. tvrdost šutrů je dobrá věc, neboť se na tom následně dozví proč má nějaký šutr větší tvrdost a proč jiný menší.

Já základní školu beru tak, že dítka získávají znalosti o světě. Tzv. zjistí jak se co počítá, naučí se že existuje mnoho prvků. Při tělocviku zjistí, že existují různé hry, naučí se správně dýchat při běhu atp.

To že jsou vědomosti které běžně nevyužíváme zbytečné, to si nemyslím. Naopak z lidí to nedělá tupce, neboť si dokáži v hlavě srovnat proč to tak vlastně je. 

Kdyby mě stačilo se naučit informace jen pro mojí práci. Tak třeba jako dělník u lopaty, moje potřeba by byla pouze čtení a psaná. A kdybych něco potřeboval tak si to přece najdu. Možná Vám tohle příjde správné. Mě ne.

Pohled na svět a na to čím se chci zabývat sem získal jen díky tomu, že mám určité vědomosti, které bych se pravděpodobně sám nenaučil a naučit nechtěl. Např. dějiny, zeměpis či jazyky.

+1/0
6.5.2014 0:00

P84e77t53r 46A68g93u89l32á76r 4307318150764

Je videt, ze vubec ziskane vedomosti nepotrebujete. Kazdy kdo pracuje v jakemkoliv oboru musi znat nazvoslovi, vztahy a pravdila tukajici se daneho oboru i celkovy nahled na problematiku. Mimojine proto, aby nevynalezal vynalezene. Jako treba to, ze se voda nelije do kyseliny. Vsechno souvisi se vsim. A pokud nevite ze vubec nejaka chemie existuje, nebudete vubec vedet ze mate neco jako kyselina hledat. Skoro mi to pripada, ze by jste z pomerne uspesne prumyslove zeme chtel vytvorit stat spokojenych zemedelcu.

+1/0
6.5.2014 0:02
Foto

O47l65d62ř40i63c94h 71F76l55o87r43i65a53n 3507211887432

Já se věnuji IT a názvosloví, vztahy i pravidla znám. Je mi úplně jedno, že nějaký apatit (který jsem snad v životě neviděl, nebo nevím, co to je) má o stupeň větší tvrdost než fluorid (vzpomínám si, jak jsem to musel jako nějaká ovce odvykládat před tabulí a od té doby jsem to nepoužil, ačkoliv si to záhadně pamatuju).

A na zásadní věci mimo obor, kterému se člověk věnuje, přijde člověk i bez základní školy, pokud jsou skutečně tak důležité.

0/0
6.5.2014 0:37

P45e74t58r 33A84g92u25l93á23r 4677798970524

Vam ty kaminky ale lezi v zaludku. Docela rad bych si precetl knihu o tom, jak skupina absolventu svobodnych skol vyvinula a postavila dopravni letadlo. A mohlo by se to jmenovat napriklad... Neschopnost (Rob Grant 2003)

0/0
6.5.2014 1:19
Foto

O17l20d96ř43i64c56h 76F65l12o18r75i27a18n 3317641137132

Kriste... Vždyť od toho, aby se člověk naučil vyvinout a postavit dopravní letadlo, jsou univerzity, ne základní a střední školy. Vy jste se snad na základce naučil stavět letadla? 8-o

0/0
6.5.2014 11:22

P49e48t21r 87A86g84u40l28á23r 4807698250684

Dosud jste mi neodpověděl, kolik procent "absolventů" Sudbury dostudovalo nějakou univerzitu a kde našli uplatnění v zaměstnání. A nepište mi, že se z nich stali lektoři Subury. Vycházím samozřejmě z toho, že by postoupili dále na univerzitu. A to Vám nevadí, že to už nebude svobodná univerzita? A to Vám nevadí, že aby se mohli zhostit takového úkolu, musí veškerá demokracie stranou a nastoupit pravidla, disciplína a občas i síla?

0/0
6.5.2014 11:46
Foto

O81l13d96ř57i45c36h 55F56l17o55r42i66a78n 3717491567672

Já k dispozici nemám konkrétní data, ale nepředpokládám, že by takových bylo procentuálně méně, než v případě absolventů klasických škol.

Systém univerzit já teď neřeším, hlavní pro mě je mateřské, základní a střední školství. Ale taky je už jiná situace než před lety - dříve byly ty univerzity skutečně potřeba, aby se lidi něco naučili (protože to bylo jinak dostupné velice obtížně). Nyní mají všechno k dispozici za pár sekund. Však i počet lidí ve vedení nejúspěšnějších firem, kteří nemají vysokoškolský titul, za poslední dobu stoupá. ;-)

0/0
6.5.2014 12:09

R83a92d39e20k 64O39v58e40č29e32k 9212131469420

Zjednodušeně: Vše je na internetu, proč to umět?

Základní školství je o tom, aby si dítě utvořilo představu o světě. Pochopí jak co funguje a mělo by pochopit jak vše se vším souvisí, že chemie je spojená s fyzikou, fyzika je součástí hudby, hudba se prolíná zeměpisem, zeměpis je tvořen historií, historie je částečně tvořena ekonomií, ekonomie je pevně spjata s matematikou, matematika je základem IT a IT by nebylo bez elektroniky a elektronika je odnož fyziky.

Pokud chápe základní vztahy, ví jak svět funguje a naučilo se mnoho užitečných i neužitečných věcí, tak se může podívat na svět a utvářet si souvislosti názory atp. A v tu chvíli už by mělo mít tolik rozumu, aby se samo rozhodovalo co chce nebo nechce dělat, neboť s tím co umí už by mělo umět zvážit následky.

A představa, že když mě zajímá jeden obor tak nemusím umět ani základny jiného je podle mého názoru mylná.

0/0
6.5.2014 12:23

P94e95t86r 48A93g24u20l73á29r 4767568920414

Lépe bych to nenapsal. Snad jen, že i elektronika a IT je propojena s designem a ten zase s architekturou. Ta zase s dějinami. Ty zase s právem a literaturou...

0/0
6.5.2014 12:27
Foto

F65r55a29n16t68i77š65e23k 84K31š39í70r 2479676985

Člověk musí umět to, co potřebuje. Nic víc.

0/0
6.5.2014 12:28

P14e17t33r 44A14g18u98l70á81r 4837118610524

Tak to by jsme neměli ještě ani žárovku. O dalších výsledcích bádání ani nemluvě.

0/0
6.5.2014 12:33





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.