Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e51t71r 21A45g28u73l24á23r 4807878820184

Autor není schopen se zamyslet nad připomínkami v diskuzi a jen obhajuje svůj neomylný názor. Jsem zvědavý, jak si představuje společné soužití s partnerem. A s dětmi také. Jestli bude takhle jednat s partnerem, tak to budou asi dlouhé a opuštěné večery a k rozmnožení asi vůbec nedojde.

0/0
6.5.2014 12:32
Foto

F62r23a72n39t78i20š56e12k 36K39š41í78r 2499276115

V podstatě jde stále o obhajobu základních etických principů, které se spontánně vytvářely v průběhu tisíciletého vývoje lidské společnosti a které souvisejí se přirozeným lidským právem.  Jmenovitě je to vlastnické právo k vašemu tělu a majetku a svoboda. 

Svoboda je mít možnost použít své znalosti pro své vlastní potřeby s výjimkou agrese.  Agrese je fyzický útok proti vašemu tělu nebo majetku a nebo vyhrožování tímto útokem.  Z přirozeného práva vyplývá, že každá agrese je špatná.  Tedy i zakazování činností, které neobsahují prvek agrese je samo o sobě agresí.

+1/0
6.5.2014 12:45

P23e12t47r 91A71g65u25l90á28r 4577118460824

Já jsem ale psal o něčem úplně jiném. Já jsem psal o budoucích problémech autorova života v partnerském svazku. Nebo spíše o jeho neschopnosti. Protože ten je především o empatii, kompromisech a toleranci. A toho mi připadá autor není zatím schopen. "Svoboda je jen slovo, kterému každý rozumí, ale nikdo ho nedokáže vysvětlit." Ilha das Flores (1990)

0/0
6.5.2014 14:15
Foto

F65r50a51n70t78i45š98e25k 73K31š57í35r 2489856315

Já jsem vám ale napsal definici svobody a zde na iDnes jsem ve svém blogu tuto definici popsal a obhajoval. 

O autora strach nemám.  Vykročil velmi správným směrem.

+1/0
6.5.2014 14:18

P21e40t42r 94A11g71u10l20á42r 4947208510464

Až uvidíte lézt po skládce svobodné děti, které hledají zbytky po prasatech aby se najedly, možná svoji definici přehodnotíte. A nebo spíše dojdete k poznání, že takové definice nemají smysl. Jediné co má smysl je rozvíjet společnost. Aby nikde na světě ta děcka po skládkách nemusela lézt. Je krásné být svobodný, ale "vocaď pocaď". A jak začne člověk dělat kompromisy, stejně už to svoboda není.

0/0
6.5.2014 15:25
Foto

F32r53a81n77t73i73š45e85k 87K69š10í14r 2279846485

Svobodný svět dává lidem víc možností, ale i nadějí, než systém založený na násilí, což je dnešní stav.

0/0
6.5.2014 16:41

P79e89t65r 32A78g92u79l87á24r 4157458200654

Mýlíte se. Ve svobodném světě bude vždy silnější požírat slabšího. Ať už se jedná o zvířata, bakterie nebo lidi.

0/0
8.5.2014 21:03
Foto

O39l18d75ř67i92c62h 92F29l49o79r61i74a50n 3457321707422

Vy nejste schopný se zamyslet nad mými odpověďmi a akorát osobně napadáte. Ve světě svobodné školy normálně fungují a produkují vzdělané a rozumné lidi. Jen vy si jejich absolventy představujete jako děti z romských slumů...

Vychovávejte si své děti jak chcete vy. A těm, kteří si to chtějí dělat zase po svém, v tom nebraňte.

+3/0
6.5.2014 15:48

P90e82t86r 60A40g52u38l87á72r 4527528650664

Vy neodpovídáte, jen uhýbáte. Já mimo toho, že se aktivně dlouhé roky účastním mimoškolního vzdělávání a mám tedy průběžně styk se studenty různých věkových skupin i zájmů, tak zároveň prožívám vzdělávání vlastních dětí. Zároveň dlouhodobě spolupracuji s vysokými školami na různých vývojových projektech.

Vy napadáte vzdělávací systém, který funguje jako dobře namazaný stroj, i navzdory politikům.

O problematice školství, jeho vnitřních problémech, ale také o vnějším tlaku a očekávání nic nevíte.

Pohrdáte prací lidí, jejich výsledky nemůžete v žádném případě hodnotit, protože jste nikdy jejich práci nezkusil.

Několikrát jsem se Vás ptal na nějaké statistiky. Jen pan Kšír psal o nějaké statistice, která je ovšem v knize, kterou psal někdo, kdo je ve střetu zájmu. Vy jste si evidentně někde něco přečetl, neznáte žádné podrobnější údaje a snažil jste se někoho zaujmout.

Žádné odpovědi, jen samé uhýbání. A nakonec, já nikomu v ničem nebráním. Já hájím to, co Vy pomlouváte, protože Vy jste si špatně vybral školu, Vás výklad nebavil a dle svých slov jste se musel všechno naučit sám. Tak prosím nepředstírejte, že Váš problém je problém všech. Není. Svět je takový jaký si ho uděláme. Vy místo toho, aby jste šel a někoho něco naučil radši jen pomlouváte.

0/0
8.5.2014 21:19

R71a38d62e79k 55O79v92e42č20e64k 9912281399190

Z diskuse je velice zajímavé, jak když někdo nechce nebo nedokáže argumentovat, tak řekne "Jste mladý, nemá cenu se s Vámi bavit."

Jinak osobně k tématu, myslím že by domácí vyučování byla dobrá věc. Pouze nesouhlasím s autorem, že by mělo jít o výuku pouze toho, co to dítě zajímá. Naopak by musel např. složit testy z předmětů co se normálně vyučují.

Výhoda domácího vzdělání by tedy byla v tom, že by se dítě mohlo mnoho věcí naučit rychleji. A kdyby to rodiče naučit nedokázali, tak by to bylo poznat na testech a dítko by bylo nuceno jít do školy.

0/0
5.5.2014 22:51

P57e38t57r 56A26g81u23l61á33r 4147988640464

Z diskuze je patrne, ze argumentovat nemuze autor sam. Na konkretni otazky neodpovida jen staci debatu jinym smerem. Zkuste to za nej: Mate deset tisic desetiletych deti, jejichz rodice se rozhodli, ze je nebudou posilat do skoly. Je to daleko, doma u telky je lip a urad posila penize stejne, tak co. Urady je samozrejme nepresvedci aby deti do skoly poslali. Bylo by to jejich pravo, sedet doma. Jak by jste po nekolika letech situaci resil Vy? Mimochodem nejsem odpurce domaciho vzdelavani. Ale rozhodne nesouhlasim s tim, ze skolstvi deti nici.

0/0
5.5.2014 23:20

R79a30d19e50k 62O82v18e33č22e70k 9892511769100

Jak je z mého příspěvku (doufám) patrné. Tak s autorem nesouhlasím, alespoň s tím, že by to mělo být volné vyučování toho co se dítěti nebo rodiči líbí.

A pokud by to bylo jak jsem popsal já, tak by prvním rokem bylo zjištěno, že tímto způsobem se dítko nic nenaučí a bylo by posláno do školních lavic. 

Tedy bylo by nebezpečí, že by dítě studovalo o rok déle. 

Nevím zda školství děti ničí. Osobně si nejsem vědom že bych byl nějak zničen školstvím. Takže sdílím asi podobný názor jako Vy. Přesto věřím, že pokud je dobrý rodič dokáže své dítě naučit mnohem víc než kdejaký učitel.

0/0
5.5.2014 23:28

P80e28t93r 41A10g43u34l39á43r 4947948490834

Ano, dobry rodic by nebyl problem.

0/0
5.5.2014 23:36
Foto

O57l76d38ř74i56c24h 56F61l88o55r50i64a56n 3117801457662

To, že by ty děti nechodily do školy, by nebylo nic špatného. Pokud by mi v raném dětství taková možnost byla dána, tak bych se rozvíjel ve věcech, které mě už tehdy zajímaly a které si doteď udržuji (ať už se jedná o hudbu, nebo o IT). A rozhodně by mi to pomohlo víc, než když jsem se musel nazpaměť učit tvrdost šutrů.

0/0
5.5.2014 23:54

R67a14d49e81k 42O42v38e71č97e31k 9212491859230

Popř. by to za Vás rozhodly rodiče. Což se mnohdy snaží i tak. Jenže kdyby nebylo nutné se vzdělat základně ve všech oblastech, tak by to bylo asi mnohem častější a jednoduší.

0/0
6.5.2014 0:04

P54e23t97r 59A56g82u94l42á37r 4297478910724

Vy porad mluvite jen o sobe a vubec nevidite o kousek dal. Ze spolecnost nejste jen Vy. Ale take sousede, ktere by jste si na navstevu domu nejspise nepozval.

0/0
6.5.2014 0:08
Foto

O52l76d52ř41i53c93h 76F37l89o98r11i25a43n 3987121577922

Ale i ti sousedé by měli mít právo rozhodnout se, jak budou vzdělávat svoje dítě. To dítě přece nepatří státu, aby to rozhodoval stát.

Vždyť i v zemích, kde existují svobodné školy a je tam legální i to domácí vzdělávání, chodí stejně většina dětí do klasických škol. Jde jen o to, aby rodiče měli tu možnost. Rozhodně si nemyslím, že by tu byly tak katastrofické scénáře, kterých se obáváte.

0/0
6.5.2014 0:30

P44e22t12r 41A95g50u57l50á34r 4617718340764

Vite, az budou vedle sebe stat dva kluci (damy prominou), kteri se budou uchazet o pracovni misto a jeden bude mit klasicke vzdelani a druhy "svobodnou skolu", bude jasne pro koho se vetsina zamestnavatelu rozhodne. Protoze prave to, na co Vy ukazujete jako na prokleti - ramce vzdelani - davaji zamestnavateli pred prijetim alespon urcitou predstavu o tom, co uchazec zna. Tim si ale u "svobodneho" byt jisty nemuze a nikdo nema cas davat nekolikasetstrankovy test, aby zjistil jestli ma uchazec alespon primerene znalosti. Pokud ovsem Vy, jako mozny politik, takove vzdelani neuprednostnite nejakou ferovou zakonnou upravou nebo dotaci.

0/0
6.5.2014 0:53

R29a44d49e69k 84O94v54e88č67e55k 9192841649240

Máte pravdu dítě nepatří státu. Jenže němělo by být majetkem ani rodičů.

A jelikož se dítě samo rozhodovat nedokáže (neboť nemá takový rozum). Tak za něj rozhodují v dnešní době stát a rodiče. 

Kdyby se ukázalo, že rodiče dokáží rozhodovat lépe než stát. Viz. příklad domácího vyučování co jsem popsal. Tak s tím nemám problém aby do toho stát nemluvil.

 Jenže co když bude mít dítě za rodiče zemědělce, kteří chtějí aby dítě pracovalo na poli? Nebo by pro ně vzdělání nebylo důležité? V tu chvíli by dítě nemělo šanci se vzdělávat a rozhodout se pro život, jaký chce vést.

0/0
6.5.2014 7:23
Foto

F96r44a22n82t91i84š44e84k 35K88š40í56r 2359946905

Rodiče se v souvislosti se svým dítětem umí rozhodnout vždy lépe než stát.

+1/−1
6.5.2014 9:20

A29l41e14x 13G22r78e66g74o72r 9234172122139

No kdyby nebylo Marie Terezie a jejího zákona o povinné základní škole, tak by děti dodnes byly jen vítanou levnou pracovní silou bez nároku na jakékoliv vzdělání, protože to jejich rodiče považovali vesměs za zbytečné a pro jejich děti nevhodné.

A nyní mudrujte.

+1/0
6.5.2014 9:39

R65a91d55e40k 36O60v15e21č77e78k 9492421449190

Když se rodič jak jsem napsal např. zemědělec co potřebuje každou ruku rozhodne že dítě nepotřebuje vzdělání, je to lepší rozhodnutí?

+1/0
6.5.2014 10:21

M60a38r38i69á59n 97B48é23r14e81š 1512442396684

Pán Kšír, Váš fanatický odpor ku štátu vás totálne zaslepuje. Myslíte si, že rodič vie skutočne najlepšie, čo dieťa potrebuje? Pri viac než 50 percentnej rozvodovosti v ČR? Pri prípadoch týrania, zneužívania, odkladania detí do detského domova, ubližovania deťom?

0/0
6.5.2014 10:52
Foto

F48r68a84n81t40i18š68e95k 83K26š97í43r 2849176625

Stejnou tyranii produkuje vůči dětem v dětských domovech i stát.  To není argument.   Nebo si opravdu myslíte, že o vašich dětech by měl rozhodovat neznámý úředník?   Nenávidím násilí na nenásilných jedincích proto nenávidím i instituce, které toto násilí produkují.

0/0
6.5.2014 12:20

R35a63d79e44k 57O24v44e84č46e51k 9142361529870

Vás bych chtěl poprosit o odpověď na mou předchozí otázku. V čem by bylo dobré pro dítě rozhodnutí rodiče, že dítě nepotřebuje vzdělání?

0/0
6.5.2014 12:28
Foto

F72r88a90n30t46i71š18e92k 66K11š35í49r 2639536225

Protože jde o jejich děti a ne o vaše.  Chápete?

0/0
6.5.2014 12:30

R71a26d23e41k 60O78v28e71č10e81k 9542141839480

Takže berete dítě jako majetek rodičů?

0/0
6.5.2014 12:33
Foto

F40r35a80n26t18i21š36e17k 22K48š45í53r 2419966775

Dítě není majetkem nikoho, ale rodiče vlastní práva k jeho výchově podle svého uvážení.

0/0
6.5.2014 12:34

R18a17d60e89k 72O74v35e90č94e91k 9182531279890

Ano není majetkem nikoho a proto by mělo mít možnost se rozhodnout samo. Bohužel v útlém věku není schopné se rozhodnout. V případě že by se nevzdělávalo by nemělo moc možností jak se rozhodnout ve chvíli, kdy je již na rozhodnutí dost rozumné. 

Proto aby se dítě mohlo samo a svobodně rozhodnout potřebuje vzdělání. A pokud mu ho seberete, tak ho připravíte o svobodnou volbu.

+1/0
6.5.2014 12:41
Foto

F48r90a66n34t54i35š74e54k 33K54š42í84r 2649136745

Jenže já pořád tvrdím, že výchova je věcí rodičů a nikoho jiného.  Je jen na rodičích a jejich preferencích, jaké vzdělání svému dítěti poskytnou.   Pokud mu neposkytnou žádné je to z hlediska morálky stejně správné, jako když mu poskytnou to nejlepší, jaké je v dané době dostupné.

0/0
6.5.2014 12:48

R95a16d46e31k 92O91v73e93č24e20k 9732141449850

No tak v tom je asi to na čem se neshodneme. Já tvrdím, že by se každý měl svobodně rozhodnout jak naloží z životem a vy tvrdíte, že to za člověka mohou rozhodnout rodiče.

0/0
6.5.2014 12:53
Foto

F34r98a66n19t26i72š56e77k 28K86š70í12r 2639836155

Přesně tak.  Do doby, než jste schopen se osamostatnit, musíte své rodiče poslouchat.

0/0
6.5.2014 12:54

R56a87d20e31k 25O98v84e71č32e33k 9972741969520

Osamostatnit se je člověk schopen tak typuju v 13 letech. A teď jak se asi bude rozhodovat nevzdělané 13-leté dítě? A to by muselo utéct od rodiny, takže by se pravděpodobně utábořilo někde pod mostem.

Takže Je pravděpodobnější, že by zůstalo u rodičů, kde by mělo alespoň co jíst a následně by převzalo jejich byznys, třeba pěstování brambor i kdyby to dělat nechtělo. Páč co jiného může dělat, když nic jiného neumí?

0/0
6.5.2014 13:00
Foto

F24r79a30n40t67i98š54e75k 74K47š39í27r 2279866585

Bývá to tak.  Většinou stejně nakonec tu práci a ten byznys, který dítě po svých rodičích převezme začne dělat po svém.  Na podnikání je zajímavé to, že jde o využití rozptýlených znalostí, které jsou z větší části implicitní a nesdělitelné.

0/0
6.5.2014 13:14

M60a90r38i89á87n 66B31é63r81e28š 1852482376444

Ale kdeže, to sa dá do veku okolo 12 rokov, potom je už dobré nechať dieťaťu priestor na to, aby si samo definovalo, čo a ako chce robiť. Inak vznikne obrovský odpor voči rodičovi, ktorý sa myslne nazýva pubertálny výstrelok. Čím viac pravidiel, tým väčší odpor. Apropos - rebélia vzniká ako odpor voči autoritám. primárnou autoritou sú vždy a zásadne biologický rodičia. Kto sa teda vymedzuje voči autoritám, vymedzuje sa vlastne voči svojim rodičom. Kto neuznáva vyššie autority, ten vlastne bojuje voči svojim rodičom. ;-)

0/0
6.5.2014 13:02
Foto

F85r28a97n59t34i14š16e49k 71K94š83í60r 2809226715

Jak to bude záleží na rodičích a nikdo by jim do jejich výchovy neměl zasahovat.  To, že se děti bouří je právě znakem toho, že se začínají připravovat se na svůj samostatný život podle vlastních pravidel.  Myslím si ale,  že dokud dítě rodič živí, mělo by ho dítě poslouchat.

0/0
6.5.2014 13:08

M91a97r80i97á22n 70B42é68r84e18š 1852912266474

Popisoval som to už vyššie a vy stále nechcete chápať - ak je rodič násilník, agresor alebo stačí len psychický tyran (nemusí ani fyzicky ubližovať), tak vtedy by mal zasiahnuť štát alebo nejaká inštitúcia. Nechať potom dieťa vychovávať a učiť takým rodičom je zásahom do detského fungovania a môže to zanechať na dieťati hlboké následky.

0/0
6.5.2014 13:23
Foto

F21r81a60n26t41i88š29e41k 67K92š81í51r 2209296435

Já s vámi souhlasím,  Nikdo nemá právo tyranizovat druhé lidi, i když se jedná o jeho vlastní děti.  Řešením ale stát není, protože stejně ničemu nezabrání a sílu kterou disponuje ve většině případů použije tam kde nemusí.  Svoboda má tu vlastnost, že dovede nalézt účinná a často nečekaná řešení.

0/0
6.5.2014 13:31
Foto

O15l37d84ř18i90c89h 30F14l49o25r72i53a58n 3237501477212

Možná jsem měl článek psát čistě o homeschoolingu a netahat tam svobodné vzdělávání, ale co už :-)

Jde mi třeba o jednu věc... Myslíte si, že skutečně dítě potřebuje do života vědět například to, jak se spočítá molární hmotnost? Nebo třeba tvrdost šutrů? To, co je skutečně nezbytné, se dítě v civilizovaném světě naučí samovolně. Protože prostě zjistí, že to potřebuje. Ať už se jedná o čtení, psaní nebo počítání.

Dřív možná škola byla dobrá. Ale teď je úplně jiná doba. Je doba, kdy máme o dost snadnější přístup k informacím. Nemusíme nosit vědomosti v hlavě - kdykoliv si je můžeme vyhledat. A skutečně nezbytných věcí se na základních školách učí naprosté minimum.

0/0
5.5.2014 23:43

R89a11d59e22k 33O43v48e33č52e59k 9392871259690

To bude asi kámen úrazu. Myslím že by dítě tyto věci mělo znát. Např. tvrdost šutrů je dobrá věc, neboť se na tom následně dozví proč má nějaký šutr větší tvrdost a proč jiný menší.

Já základní školu beru tak, že dítka získávají znalosti o světě. Tzv. zjistí jak se co počítá, naučí se že existuje mnoho prvků. Při tělocviku zjistí, že existují různé hry, naučí se správně dýchat při běhu atp.

To že jsou vědomosti které běžně nevyužíváme zbytečné, to si nemyslím. Naopak z lidí to nedělá tupce, neboť si dokáži v hlavě srovnat proč to tak vlastně je. 

Kdyby mě stačilo se naučit informace jen pro mojí práci. Tak třeba jako dělník u lopaty, moje potřeba by byla pouze čtení a psaná. A kdybych něco potřeboval tak si to přece najdu. Možná Vám tohle příjde správné. Mě ne.

Pohled na svět a na to čím se chci zabývat sem získal jen díky tomu, že mám určité vědomosti, které bych se pravděpodobně sám nenaučil a naučit nechtěl. Např. dějiny, zeměpis či jazyky.

+1/0
6.5.2014 0:00

P59e22t35r 78A80g10u82l35á57r 4897768200114

Je videt, ze vubec ziskane vedomosti nepotrebujete. Kazdy kdo pracuje v jakemkoliv oboru musi znat nazvoslovi, vztahy a pravdila tukajici se daneho oboru i celkovy nahled na problematiku. Mimojine proto, aby nevynalezal vynalezene. Jako treba to, ze se voda nelije do kyseliny. Vsechno souvisi se vsim. A pokud nevite ze vubec nejaka chemie existuje, nebudete vubec vedet ze mate neco jako kyselina hledat. Skoro mi to pripada, ze by jste z pomerne uspesne prumyslove zeme chtel vytvorit stat spokojenych zemedelcu.

+1/0
6.5.2014 0:02
Foto

O68l45d69ř28i27c54h 69F61l19o68r30i81a93n 3457841487392

Já se věnuji IT a názvosloví, vztahy i pravidla znám. Je mi úplně jedno, že nějaký apatit (který jsem snad v životě neviděl, nebo nevím, co to je) má o stupeň větší tvrdost než fluorid (vzpomínám si, jak jsem to musel jako nějaká ovce odvykládat před tabulí a od té doby jsem to nepoužil, ačkoliv si to záhadně pamatuju).

A na zásadní věci mimo obor, kterému se člověk věnuje, přijde člověk i bez základní školy, pokud jsou skutečně tak důležité.

0/0
6.5.2014 0:37

P89e26t34r 54A22g40u33l43á68r 4477388630534

Vam ty kaminky ale lezi v zaludku. Docela rad bych si precetl knihu o tom, jak skupina absolventu svobodnych skol vyvinula a postavila dopravni letadlo. A mohlo by se to jmenovat napriklad... Neschopnost (Rob Grant 2003)

0/0
6.5.2014 1:19
Foto

O69l45d23ř41i79c87h 81F41l22o42r54i17a50n 3537151967862

Kriste... Vždyť od toho, aby se člověk naučil vyvinout a postavit dopravní letadlo, jsou univerzity, ne základní a střední školy. Vy jste se snad na základce naučil stavět letadla? 8-o

0/0
6.5.2014 11:22

P86e27t98r 60A84g55u55l14á46r 4837578170414

Dosud jste mi neodpověděl, kolik procent "absolventů" Sudbury dostudovalo nějakou univerzitu a kde našli uplatnění v zaměstnání. A nepište mi, že se z nich stali lektoři Subury. Vycházím samozřejmě z toho, že by postoupili dále na univerzitu. A to Vám nevadí, že to už nebude svobodná univerzita? A to Vám nevadí, že aby se mohli zhostit takového úkolu, musí veškerá demokracie stranou a nastoupit pravidla, disciplína a občas i síla?

0/0
6.5.2014 11:46
Foto

O96l64d98ř83i67c61h 64F95l65o97r77i82a79n 3477711857272

Já k dispozici nemám konkrétní data, ale nepředpokládám, že by takových bylo procentuálně méně, než v případě absolventů klasických škol.

Systém univerzit já teď neřeším, hlavní pro mě je mateřské, základní a střední školství. Ale taky je už jiná situace než před lety - dříve byly ty univerzity skutečně potřeba, aby se lidi něco naučili (protože to bylo jinak dostupné velice obtížně). Nyní mají všechno k dispozici za pár sekund. Však i počet lidí ve vedení nejúspěšnějších firem, kteří nemají vysokoškolský titul, za poslední dobu stoupá. ;-)

0/0
6.5.2014 12:09

R46a81d82e40k 76O35v69e84č37e85k 9342821459570

Zjednodušeně: Vše je na internetu, proč to umět?

Základní školství je o tom, aby si dítě utvořilo představu o světě. Pochopí jak co funguje a mělo by pochopit jak vše se vším souvisí, že chemie je spojená s fyzikou, fyzika je součástí hudby, hudba se prolíná zeměpisem, zeměpis je tvořen historií, historie je částečně tvořena ekonomií, ekonomie je pevně spjata s matematikou, matematika je základem IT a IT by nebylo bez elektroniky a elektronika je odnož fyziky.

Pokud chápe základní vztahy, ví jak svět funguje a naučilo se mnoho užitečných i neužitečných věcí, tak se může podívat na svět a utvářet si souvislosti názory atp. A v tu chvíli už by mělo mít tolik rozumu, aby se samo rozhodovalo co chce nebo nechce dělat, neboť s tím co umí už by mělo umět zvážit následky.

A představa, že když mě zajímá jeden obor tak nemusím umět ani základny jiného je podle mého názoru mylná.

0/0
6.5.2014 12:23

P35e22t20r 84A54g30u38l34á97r 4117308290314

Lépe bych to nenapsal. Snad jen, že i elektronika a IT je propojena s designem a ten zase s architekturou. Ta zase s dějinami. Ty zase s právem a literaturou...

0/0
6.5.2014 12:27
Foto

F76r15a18n83t28i28š46e74k 33K11š30í38r 2399986395

Člověk musí umět to, co potřebuje. Nic víc.

0/0
6.5.2014 12:28

P74e40t23r 30A49g23u56l66á37r 4857418950184

Tak to by jsme neměli ještě ani žárovku. O dalších výsledcích bádání ani nemluvě.

0/0
6.5.2014 12:33







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz